Hmm?

B gav mig en blåsning för ett tag sen.
Den som går hemma ska fanimig sköta hushållet.

Vi har gått ut på praktik nu.
Jag har hamnat på ett demensboende.
I fredags fick vi tillbaka en del uppgifter
och prov, vi har gjort i skolan.

I vissa perioder har jag haft häcken full med skolarbete,
men det har det varit värt,
för jag har fått maxbetyg på alla uppgifter.
Tror inte någon annan har lyckats med det i klassen faktiskt.

Jag har dessutom haft en hel del extraarbete,
eftersom det plötsligt blev bestämt att min dotter skulle
flytta till mig och jag hade 5 dagar på mig att fixa allt.
Folkbokföring, ny skola och alla andra papper.
Dessutom fick jag ju följa med dottern första dagen och lite så.

Nu beslutade sig pappan dessutom för att han minsann inte var tvungen att ha
sina barn i helgen, eftersom det inte står skrivet på papper,
att han ska ha dem varannan helg,
och MÅSTE man inte, så ska man tydligen inte.

Eftersom vi dessutom har haft Bs barn när jag varit barnledig,
på grund av att B har varit ledig 20 dagar, så har jag inte varit
barnledig alls.

B hade desstuom fest och möte när hade sina barn,
så han var ute i garaget 2 dygn i sträck, trots att barnen var här.

Jag har fått lite avlastning av B EN dag av de 20 han var ledig,
när han lagade mat och städade.

Nu har jag börjat på praktiken och slutade kl 16 igår.
Då körde jag direkt och handlade.
När jag kom hem, satt jag ner en liten stund,
sen lagade jag mat. Sen fyllde jag diskmaskinen.
Sen satt jag någon minut till innan jag tänkte lägga mig,
men det tog en hel timme, för där var mer som skulle fixas.
Tvätt t.e.x.

Idag jobbade jag in lunchen, så jag slutade 15.30.
När jag kom hem, fick jag köra iväg och handla.
När jag kom hem sen, ringde jag B för han hade inte kommit hem.
Då var han typ 5 minuter hemifrån.
När han kom hem, hade jag börjat städa igen,
och då går han iväg, för han anser inte att jag har gjort mitt jobb
med städning, matlagning och annat hushållsarbete.

Om min funktion i detta hushållet,
är hushållerska och hembiträde, så ska jag fanimig ha lön.


Att jag redan pluggar 125% OCH gör ett jävla bra jobb med det
 räknas ju uppenbarligen inte ett jävla dugg.

Trackback
RSS 2.0