Hamsternappning....

Jag och dottern satt och tittade på en film,
när jag såg katten komma ut från sonens rum.
Hela katten var liksom rak, från nos till svans,
så när sonen sa hennes namn och kom ut och frågade efter henne,
så tänkte jag att hon hade hittat på nåt hyss.

Och det kan man väl lugnt säga...

"Jag tror hon har tagit hamstern" säger sonen.
Jag och dottern flyger upp ur soffan.
Det enda jag fick ur mig var "Va??!!?? Hur??"

Han hade ställt buren på sängen, för han skulle ge hamstern mat.
Sen hade han kommit på nåt och gått iväg från buren
och lämnat den öppen.

Så katten hade hoppat upp på sängen, dykt ner i buren,
knyckt hamstern och pipit iväg med henne.

Vi började leta efter katten och kalla på henne,
sen hörde jag min dotter göra lockrop där uppe.
Jag tyckte det var konstigt att dottern hunnit upp för trappan utan att jag sett henne,
men eftersom hon var där så vände jag.

Men sen vände jag tillbaka och gick upp.
Det var inte dottern...
Det var en livrädd liten dvärghamster som satt ihopakurad i hörnet och skrek.
Stackars liten.
Men jag tog katten i nackskinnet och höll henne,
så dottern kunde komma upp och ta hamstern.
Den lilla stackaren skrek och hoppade när dottern skulle ta henne,
men det gick ändå.

När hon kom tillbaka in i buren, gick hon runt ett varv och sen upp i sitt hjul,
och började springa på som vanligt.
Sen tvättade hon sig och åt lite.

Vi köpte katten från början,
för att hon skulle jaga möss,
men idag var vi VÄLDIGT tacksamma för att hon bara leker med
dem och inte skadar dem mer än att de blir skrämda.

Inte ett märke var där på hamstern.
Precis som en stackars liten mus,
katten fick tag på i somras.
Fick fånga den lille stackaren och släppa ut den.

Nu efteråt är jag ju väldigt glad för att kattafan inte släppte
hamstern närmre hålet i golvet, där mössen kommer in, än hon gjorde,
Hade hamstern stuckit ner där, hade vi aldrig fått tag i henne igen.

Hoppas sonen har lärt sig att aldrig lämna buren öppen...

För övrigt, så har min nästäppa släppt,
men istället har jag börjat få ont i örat.
Kul nästan jämt.


Katt, modell Avslappnad hamsternappare.


Kommentarer
Postat av: ullisar

Men nä, klarade den sig lilla hamstern? Vad är oddsen på det liksom!



Så fin hon är kisse, mjuk och musfångande :)

2011-02-10 @ 11:15:40
URL: http://ullrika.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0