S:t Petri-baracken

Nä ä..
Jag fattar det inte....
Jag känner mig uppriktigt lurad på en byggnad.
De som har hängt med från början vet att jag älskar kyrkor.
Inte religion utan mästerverken till byggnader.

Satt och läste lokaltidningen och där står:
"Sveriges finaste bygge - Sankt Petri kyrka"
Och jag minns direkt mitt första möte med denna hemska byggnad.

Jag gick på Komvux och för 2½ år sen skulle vi titta på Luciatåget.
Och jag som inte är ifrån Klippan, undrade såklart var kyrkan låg
och om det var långt dit.
Jag fick svaret:
"Här borta över vägen, vi ska gå dit".
Jag blev ett levande frågetecken för jag hade aldrig sett nån kyrka,
så jag följde efter de andra.

När vi gått en liten bit,
ser jag en folksamling utanför en barack...

När jag närmade mig, såg jag att folk gick in i den här baracken....
Så jag undrade om det var så att kyrkan låg bakom....

Men nej.. Det visade sig att tegelbaracken ÄR kyrkan.
Jag frågade mina skolkamrater om de skojade
och sa att detta är ju en barack,
men då var där en som sa:
"Jag har alltid tyckt att den ser ut som en pissoar"
och när man satt inne i denna byggnad,
så förstod jag precis vad han menade.

Men nu står där en i tidningen och säger att detta
skulle vara Sveriges finaste bygge och när man Googlar,
så finns det otroligt nog folk som håller med honom....
Och jag fattar INGENTING.

Jag älskar udda och brukar t.o.m föredra det,
men detta är inte udda, utan bara groteskt och
(ursäkta min franska) JÄVLIGT fult.

Barack? Japp
Pissoar? Absolut 
Fängelse? Visst
Koncentrationsläger? Ja det hade funkat..
Men kyrka? NEJ!!!




Kommentarer
Postat av: Sandra

Verkligen fruktansvärt ful. Borde inte få kallas kyrka.

2011-07-08 @ 18:16:12
Postat av: Ullrika

Men kan det inte vara så att t ex ljuset inne i kyrkan är exceptionellt vackert? Det är inte bara exteriören som gör ett vackert hus!

2011-07-10 @ 14:47:28
URL: http://ullrika.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0