Kändisskvaller

Hur många av oss vet något om nån kändis som skulle skapa rubriker?
Upp med en hand *sträcker upp handen*.

Hur många av oss är 100% fläckfria själv?
Hur många av oss har INTE något i bagaget,
som skulle skapa rubriker om vi var kändisar?
Upp med en hand...

Någon? Ingen..?
Nä, jag trodde inte det heller.

Jag tänker på allt trams om kungen..
Jag ska ärligt säga att jag inte har följt mer av historien,
än jag har varit tvingad till av TV, radio och MSN,
så det finns säkert massor av information i ämnet som jag inte har.
And guess what... JAG BRYR MIG INTE!!!!

Det enda som KANSKE blev en liten chock,
var när detta började och man insåg att kungen kanske var lite mänsklig ändå.
Vilket jag personligen tycker är en väldigt trevlig tanke.

Det jag däremot hade tyckt var intressant är att veta vad
författarna till boken är ute efter...

Vill de störta monarkin?
Vill de ha kungahusets pengar för sig själv?
Är det en nagel i ögat på dem att folk generellt inte snackar skit om kungahuset?
Vill de ta över tronen själv
(eftersom de måste vara de enda vuxna i hela Sverige
som är perfekta och aldrig har gjort nåt dumt)?
Eller är de bara lite typiskt svenskt avundsjuka?

Hade de kunnat, hade de garanterat gömt sig under kungens säng
och tjuvlyssnat på kungen och Silvias sängkammarsnack också...
Och publicerat det...

Har någon luskat i vad de är ute efter?
Varför de gör detta?
Varför de hänger kvar som ilskna illrar och liksom inte GER sig?

Känns lite som att så fort eventuell uppståndelse börjar lägga sig,
så är de där och drar i "mamma medias" kjol igen och skriker
"MAMMA!!! MAMMA!! KOLLA!! MEN KOLLA DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!"

Jag har inte engagerat mig nämnvärt i detta tidigare,
annat än tänkt "Men vem f*n bryr sig* när man har hört något om det.
Det som fick mig att bry mig nu, var att han tydligen dementerat
uppgifterna igår och idag säger de på radion att författarna till bokfan,
säger "Kungen ljuger och vi ska publicera bilderna".

Men lägg ner!!

När jag var liten, hade vi ett uttryck för sånt beteende...

"Dadda, hink å spade"

Och jag tycker att nån ska "prata med bönderna på böndernas språk".
Fylla en hink med sand och
ösa över huvudet på dessa barnungar,
precis som man ville göra med mobbarna i sandlådan.


Kommentarer
Postat av: ullrika

Men duuu!! Du snodde mitt inlägg!! Jag skulle skriva nåt liknande som dig, med tillägget; vari ligger förståelsen för att kungens vänner är lojala och faktiskt vill hjälpa sin vän? Därmed inte sagt att det är okej att anlita mc-gäng för att knacka journalistben (eller vad det nu var han gjorde?) men själva tanken tycker jag är behjärtansvärd. Faktiskt.

2011-05-31 @ 12:22:04
URL: http://ullrika.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0