Men jaha?

Hade egentligen tänkt lägga ner akvariumet helt.
För ett tag sen, stannade ena pumpen utan att jag märkte det och
min kvarvarande Flying fox dog, så jag hade bara en kubotaibotia
och min stora gibbiceps kvar. Och då kändes det inte mycket lönt.

Men så gick andra lysröret sönder också,
det första gick sönder för ett tag sen,
och när jag var och köpte nya lysrör,
så fick lusten fart igen. En liten botia till fick följa med hem.

Sen åkte jag och ungarna iväg och köpte 2 vita mollys med svarta prickar,
3 gubbypojkar, men en var död när vi skulle hälla i dem i karet
och 5 neontetra.

Men de här mollysarna var knasiga.
När jag matade dem i måndags så såg jag att den ena inte åt.
Så jag stannade upp och kollade på den en bra stund för att se om den skulle börja äta.
Medan jag studerade den, såg jag att denandra mollyn såg gravid ut,
så jag började fundera på om det inte var läge
att köpa ett yngelkar.

Och gissa vad jag mer såg efter en stund....
Ett molly-yngel... Bara sådär.


Så vi letade fram ett av de galma 21-liters-karen
och efter en massa putsande, fejande, tvättande, kontrollerande och grejande,
så blev det uppstartat och de tre fiskarna fick bya hem.

Till kattens stora grädje.



Men säg den lycka som varar.
Nu när jag vaknade, så var matvägrande mollyn död.

Så efter frukost, ska jag ta fram håven och gå på fisketur.


Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0