Bakning

Har haft sån lust att baka de sista dagarna.
Så just nu har jag en "Kladdig chokladkaka" i ugnen.

Provade göra en morotskaka med mandelmjöl i tisdags.
Den blev katastrofal... Ägg- och morotssmakande, varm slime.
Och bara för jag skulle få äta NÅT i kakväg den dagen,
så bakade jag en mjuk pepparkaka.
Smaken blev bra, men den blev jäkligt torr.
Ska prova ett annat recept nästa gång.
Sen gick springformen sönder när jag skulle ha ut pepparkakan.
Den satt så hårt fast att metallsaken man delar formen med, gick av.
Det var nog helt enkelt inte meningen att jag skukle baka den dagen.

Får se hur denna blir.
Har lite funderingar på att göra "Macroner" senare idag...
Får se om jag får tag i smaksatt florsocker
när jag är och handlar ikväll.
Har aldrig provat macroner, men de flesta säger att de är goda.

Kakan blev helt ok...
Men det var tur att vi inte tog så stor bit var,
för då hade vi mått illa.
Trackback
RSS 2.0